Mijn eerste echte ''was ik maar thuis'' momentje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Samantha Rannenburg - WaarBenJij.nu Mijn eerste echte ''was ik maar thuis'' momentje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Samantha Rannenburg - WaarBenJij.nu

Mijn eerste echte ''was ik maar thuis'' momentje

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

18 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Even een update vanuit Suriname. Na al mijn vrolijke, enthousiaste verhalen ook even een minder vrolijke update.

Vanaf vrijdag de 13e heeft het ongeluk zich voortgezet bij mij.. Eerst ging mijn mobielhoesje kapot. Niet zo erg.. genoeg winkels met telefoonhoesjes. Even een nieuwe halen, dacht ik. Nog voordat ik het gedacht kon hebben viel mijn mobiel. (En natuurlijk met hoesje nooit..) De achterkant was in 1000 scherven. Het was tenminste nog alleen de achterkant, de rest werkte prima.

Maandag op stage ging mijn laptop stuk. Ineens kon het scherm niet meer open/dicht, omdat (denk ik) een scharnier bleef haken, en daardoor bij het opendoen mijn hele laptop uit elkaar duwde. Ook begon ik me maandag niet lekker te voelen.

De nacht van maandag op dinsdag begon ik met overgeven, wat een feest! Dinsdag , en vandaag, woensdag, ben ik dan ook thuis gebleven van stage. Gelukkig reageerde mijn stageschool heel lief. Toen ik net belde dat ik morgen extra wilde komen om vast een dagje in te halen, zei ze dat dit echt niet hoefde en dat ik m'n rust moest pakken, maar als ik me zo blijf voelen ga ik morgen wel, want het gaat al wel ietsjes beter. En alleen 'thuis' zitten hier terwijl ik ziek ben, vind ik ook niet fijn.

Toen ik me net wat beter voelde, dacht ik, laat ik op pad gaan voor mijn mobielhoesje en met mijn laptop langs een computerwinkel. Nadat ik zo'n tien computerwinkels had gehad die me niet verder konden helpen, wilde eentje mijn laptop wel houden om er verder naar te kijken. Zometeen om 15:00 uur kan ik terugbellen en dan weten ze of ze het kunnen maken / hoe veel het gaat kosten. Update volgt nog..

Maar nog niet helemaal fit, toch op pad gaan, was niet het beste idee van Suriname. Aangezien het verkeer hier al zo chaotisch is.. Ik werd bijna aangereden waardoor ik moest uitwijken voor een auto, ik viel gelukkig niet, maar drie keer raden wat er wel viel: Juist, mijn mobiel uit mijn broekzak! Ik nam hem mee om zeker te zijn dat ik een goed hoesje kocht.. Maar verder naar de winkel voor een hoesje hoefde ik al niet meer, want mijn mobiel doet helemaal niks meer.

Op dit moment ben ik dus nog steeds niet lekker en zit ik zonder mobiel en laptop. Gelukkig mocht ik nu eventjes een laptop lenen van een huisgenootje. Wel heb ik een Surinaams nummer: 5977294965
Hier ben ik wel bereikbaar op via whatsapp. Mijn eigen simkaart past helaas niet in de telefoon. Dus op mijn eigen nummer ben ik helemaal niet meer bereikbaar. Ook ben ik niet meer bereikbaar op Skype/instagram/snapchat etc. want dat kan helaas niet op deze telefoon! Mijn mail kon er wel op.. dus mailen kan in geval van nood nog op : Samantha-1994@live.nl

Nu maar op zoek naar oplossingen.. Hopen dat mijn laptop gemaakt kan worden & dat er iets met de reisverzekering geregeld kan worden mbt tot mijn mobiel.. en dat ik snel helemaal beter ben & Weer vrolijk verder kan hier!

De volgende update is vast (hopelijk) weer een stuk positiever,
ondanks alles: Liefs uit het mooie, nu even iets minder leuke, Suriname xxx

  • 18 Maart 2015 - 17:20

    Petra:

    Kom op Sjem...een echte Rannenburg laat zich niet kisten door wat tegenslag! Snap dat het vreselijk balen is maar mijn appje op je Surinaamse nummer heb je al binnen. Hopelijk snel weer leuker nieuws. Dikke kus van je moeder :-) <3

  • 18 Maart 2015 - 19:28

    Lia:

    Hoop dat het snel beter gaat Sam!
    Vooral met jezelf, kijk goed uit, de rest zijn maar dingen.

    Liefs Opa Oma xxxx

  • 18 Maart 2015 - 21:38

    Anne Van Hal:

    kom op Samantha. Doorzetten nu en je zult zien dat je er sterker uit komt.
    Het mag dan nu even tegenzitten maar jij kunt handelen.

  • 21 Maart 2015 - 12:23

    Liesbeth:

    Hi die Sam!

    Wat een pech allemaal maar het kan vanaf nu eigenlijk alleen maar weer beter gaan!!
    Kop op!

    Dikke pechknuffel van Lies

  • 23 Maart 2015 - 14:31

    Lydia:

    OMG ik zie nu dat ik niet eens had gereageerd op deze blog??? Terwijl ik 'm wel gelezen heb en ik wist toch echt zeker dat ik ook gereageerd had...

    Maargoed echt balen van alle pech die dan zo ineens komt he :(
    Ook echt dat alles dan precies tegelijkertijd komt, niet leuk!!! Gelukkig gaat het nu alweer beter met je en ben je weer bereikbaar.
    Zo zie je maar, achter de wolken schijnt de zon! (Oke bij jou schijnt de zon altijd maar het gaat even om het gezegde)

    Love you sammie!! Trots op je dat je dit allemaal maar doet en dat je ook op lastige momenten door blijft zetten en er het beste van weet te maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Samantha

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 5293

Voorgaande reizen:

25 Februari 2015 - 01 Mei 2015

Paramaribo

Landen bezocht: