Een weekend vol feestjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Samantha Rannenburg - WaarBenJij.nu Een weekend vol feestjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Samantha Rannenburg - WaarBenJij.nu

Een weekend vol feestjes

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

09 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Ik ga weer even verder met vertellen waar mijn vorige blog geëindigd is.

Donderdag na stage kwam mijn wens uit; want de zon ging schijnen! Dus toen ik thuis was uit stage ging ik mijn spullen pakken en met huisgenootjes naar het zwembad. Na even lekker gezwommen te hebben, gingen we terug naar huis. We hoefden niet thuis te koken, want we hadden 's avonds een Hindoestaans feest, omdat de Holika verbranding was. (Begin van het Hindoestaans nieuw jaar) Hier kregen we ook lekker Roti te eten. Er was naast de verbranding ook vuurwerk, en er waren dansoptredens en traditionele muziek etc. Onderaan het verslag staan de bijgevoegde foto's!

Na het Hindoestaanse feest gingen we nog even lang huis en daarna zijn ik naar Havana gegaan met huisgenootjes. Tot 01:30 is daar salsa dansen, en daar na 'gewoon' uitgaan. Het was super gezellig en een latertje geworden.

Vrijdag was gelukkig een nationale vrije dag, want dit was de officiële feestdag van Holi Phagwa. 's middags zijn we in de palmentuin geweest. Hier waren veel Hindoestanen, met traditionele muziek, en er waren ook optredens. Verder was er veel gedans, en natuurlijk héél veel verf en kleurenpoeder. Wat overigens nog steeds in mijn haar zit...
's Avonds was er een feest op het Onafhankelijkheidsplein met onder andere DJ Chuckie. En de president van Suriname kwam zelfs nog even iedereen vanaf het podium 'Subh holi' wensen. Helaas had het tussendoor geregend waardoor alle kleuren uitgelopen waren. We liepen erbij als zwarte pieten, maar dat mocht de pret niet drukken. Het feest duurde tot 00:00 uur, dus dit keer kwamen we niet pas in de late uurtjes thuis.

Zaterdag was iedereen toch redelijk moe dus hebben we vooral bij het huis gezeten. Het was ook weer een regenachtige dag, dus zin om iets te ondernemen hadden we niet. Aan het einde van de dag hadden we toch zin om iets te doen, dus na chinees besteld te hebben en gegeten te hebben, gingen we gezellig drankjes doen & toch nog maar een avondje stappen. Het was ook het laatste weekend van een van onze huisgenootjes hier, dus als 'afscheidsfeestje' zijn we naar zsa zsa zsu geweest. We waren de eerste en de laatste op de dansvloer, dus het was een geslaagde avond.

Zondag was iedereen laat wakker aangezien we pas om 06:00 uur die ochtend naar bed gingen. Na uitgeslapen te zijn ben ik met twee huisgenoten weer lekker gaan sporten, en daarna nog even het zwembad in gedoken. Het was niet heel zonnig, maar in ieder geval droog en warm! Toen we terugkwamen uit het zwembad hebben we met zijn allen een bbq gehouden, wat erg lekker en gezellig was. Zondagavond gingen we op tijd naar bed, want vandaag moest natuurlijk weer iedereen naar stage!

Dit was dus een weekend vol feestjes! Mijn volgende blog wordt weer serieus.. waar we hier voor zitten ;) Want dan beschrijf ik mijn stageweek!

xx Liefs uit Suriname

  • 09 Maart 2015 - 21:18

    Henk:

    Ziet er leuk uit nog veel plezier

  • 09 Maart 2015 - 21:19

    Bo:

    Leuk verslag

  • 09 Maart 2015 - 22:10

    Jit:

    Leuk om te lezen! Geniet van de mooie tijd meissie!

  • 10 Maart 2015 - 09:26

    Lia:

    Leuk verslag weer ( vooral die feestjes )
    Geniet er van XX

  • 10 Maart 2015 - 16:09

    Lydia:

    aaaaah baby klinkt zoooo leuk allemaal! Heb net even al je verslagen gelezen en ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Die feestjes klinken ook allemaal heel leuk

  • 14 Maart 2015 - 17:01

    Petra:

    Wat een pret :-) Ik zit klaar voor de serieuze blog die nu ongeveer wel zal komen haha xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Samantha

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 5292

Voorgaande reizen:

25 Februari 2015 - 01 Mei 2015

Paramaribo

Landen bezocht: