De eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Samantha Rannenburg - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Samantha Rannenburg - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

01 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo,

Even een update van de afgelopen dagen uit Suriname!

Donderdag was mijn eerste echte dag hier. Toen zijn Chantalle & Sarah naar mij toegekomen. (Twee meiden die ik ken van de Pabo en ook in Paramaribo zitten.) Zij zitten hier al langer dus konden de stad laten zien. We hebben op een leuk terras iets gedronken en langs dingen gefietst als de palmentuin, het vrijheid-plein, de Surinaamse rivier etc. Ook hebben ze laten zien waar ik kon pinnen, een simkaart kon kopen en dat soort dingen. Het was erg gezellig! Er zijn hier veel straathonden en één van die honden heeft ons de hele dag achtervolgd, hoe hard we ook fietsen de hond rende mee. Zelfs als we winkels in gingen, bleef hij buiten op ons liggen wachten. De honden hier zien er vaak vies en onverzorgd uit en omdat we bang zijn voor enge ziektes, du s het was een heel avontuur om de hond kwijt te raken haha.

Donderdagavond ben ik op tijd naar bed gegaan, omdat ik vrijdag om 08:00 uur kennis moest maken op stage. Ik was wel iets te laat omdat ik het absoluut niet kon vinden, maar dit was geen probleem. Ik heb met iedereen kennis gemaakt en wat afspraken gemaakt, en morgen ga ik echt beginnen. Ik ben erg benieuwd! 's Middags ben ik met drie huisgenoten gaan fietsen. We wilden het centrum verkennen maar waren weer verdwaald en hebben door de middle of nowhere gefietst. In het echte centrum zijn we nooit aangekomen. Het was volop zonnig dus super heet, maar we hebben toch twee uur lang gefietst. We hebben wel veel gezien, een groot contrast tussen hele mooie huizen en arme kleine krotten, en ook nog een bosbrand in de verte. We hebben daar na ook nog lekker in de zon gelegen in onze bikini.

's Avonds hadden we een feest waar we met het hele huis heengegaan zijn. Eerst was het bij een café en daarna gingen we met een partybus naar een hotel met zwembad waar de poolparty was. Het was een hele gezellige avond met veel drankjes en we hebben lekker gedanst.

Zaterdag was iedereen nogal brakjes van het feest de avond ervoor, en we hadden om 10:00 een 'citytour'. Deze viel alleen erg tegen omdat we maar door één straat gelopen heb en vooral rondgeleid werden in winkels.. om te zien waar we pennen en schriften konden kopen.. waar we niet in geïnteresseerd waren. We waren dus voor niks vroeg op want het stelde niks voor..

Zaterdagavond ben ik met drie huisgenoten nog even de stad in geweest. We hebben ergens gezellig wat gedronken, daarna wilden we nog uit maar aangekomen bij de club waar we heen wilden bleek er die avond een besloten feest te zijn.. Dus tot laat stappen zat er niet in.

Vandaag zijn we naar een markt geweest, en zo meteen gaan we lekker eten! En op tijd naar bed.. want morgen moeten we gewoon om 08:00 uur beginnen aan stage.

xxxxxx

  • 01 Maart 2015 - 22:41

    Petra:

    Fijn weekend gehad dus :-) Heel veel succes morgen op je eerste stagedag! xxxx

  • 01 Maart 2015 - 23:22

    José :

    Heel veel succes morgen!

  • 02 Maart 2015 - 21:10

    Astrid:

    Ongelofelijk je bent er net en het is alweer partytime!! Jij maakt een feestje van het leven!! Geniet er maar lekker van haha. x As

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Samantha

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 5291

Voorgaande reizen:

25 Februari 2015 - 01 Mei 2015

Paramaribo

Landen bezocht: