De positiviteit is terug! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Samantha Rannenburg - WaarBenJij.nu De positiviteit is terug! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Samantha Rannenburg - WaarBenJij.nu

De positiviteit is terug!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

22 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Hi lieve iedereen!

Na mijn niet-vrolijke update van woensdag gaan we weer verder met de wel-vrolijke updates!

Woensdagavond had ik het geluk dat mijn laptop weer werkte. Na afgewacht te hebben en tien keer de winkel gebeld te moeten hebben, kreeg ik uiteindelijk te horen dat ze hem toch konden maken. Voor 70 SRD kon ik hem weer ophalen! Dat was de eerste meevaller weer na mijn pech-momentjes.

Ook is Kaya zo lief dat ik haar reserve mobiel die ze meeheeft tijdelijk kan gebruiken met mijn Nederlandse sim er in. Dus naast mijn Surinaamse nummer ben ik ook bereikbaar op mijn Nederlandse nummer. Dus bereikbaar zijn we weer op alle mogelijke manieren! Nu is het alleen nog even afwachten op de verzekering etc. wat ik met mijn eigen kapotte mobiel doe & wanneer ik een nieuwe heb.

Donderdag ben ik een dagje stage gaan inhalen op de Kennedyschool. Ik was weer beter nadat ik twee daagjes gemist had. Dit was een leuke dag! Ik heb eventjes alleen de klas gehad, onverwachts, waardoor ik onvoorbereid de rekenles moest doen. Normaal gesproken geen probleem, maar dit was nu toch wel even onwennig, gezien ik lang nog niet alle gebaren ken. Het verbaasde me achteraf hoe goed het ging, en ik was toch wel een beetje trots op mezelf. Werken met deze kinderen is zo leuk! Thuis wil ik echt verder met de gebarentaal leren.

Na stage ben ik met twee huisgenoten gaan sporten! Het was ontzettend warm maar ondanks dat hebben we lekker gesport. Na het verbranden van calorieën vonden we het een goed idee om het er weer aan te eten, want met nog twee huisgenootjes zijn we toen gaan eten bij de Mac Donalds, wat erg lekker was! Na de Mac Donalds zijn we boodschappen gaan doen, want we hadden besloten vrijdags een dagje naar Whitebeach te gaan. Dus we gingen even inkopen doen! Ook besloten we tijdens het boodschappen doen, omdat we een leuk liedje hoorden, dat we zin hadden om te gaan stappen. Dus ’s avonds ben ik met Bo & Elise naar Havana geweest. Wat een erg leuke avond was, wat hebben we gelachen! Bij het uitgaan moet je altijd betalen om naar de wc te gaan. In de wc’s hangt geen wc-papier, maar bij het betalen krijg je een al afgescheurd stukje wc-papier van zo’n toilet-mevrouwtje. Stel je bent ongesteld, dan is het al niet genoeg. Wil je een extra stukje wc-papier, moet je dubbel betalen. Dat is overal bij het uitgaan zo, blijkbaar typisch Surinaams haha. Gelukkig is dat in Nederland niet zo!

Een beetje brak stonden we de volgende ochtend om 09:00 uur netjes klaar om naar White beach te gaan. Waar we een heerlijke dag in de zon gelegen hebben. Dit is een opgespoten strand aan de Suriname rivier, waar je in een deel kan zwemmen. (Dit is afgezet met grote netten, om onder andere de piranha’s weg te houden.) We hebben een heerlijk rustig dagje gehad, en het was erg gezellig! Op de terug weg in de taxi vielen we zelfs in slaap, want door het uitgaan de avond er voor hadden we toch wel een slaaptekort. Vrijdagavond na white beach zijn we dan uiteindelijk ook maar thuis gebleven en lekker gaan slapen.

Zaterdag was een lekker rustig dagje. Behalve Kaya, Bo, Elise & ik is de rest van het huis op tour/naar een camping. Dus we hadden vanaf ‘s middags het rijk voor ons alleen. We hebben lekker buiten gezeten en de foto’s van white beach uitgewisseld, en ik heb nog een paar keer geskypd. Ik heb nog even boodschapjes gedaan met Bo. Iets wat overal is bij het boodschappen doen: Er staat hier altijd iemand die voor je de boodschappen op de band legt. En aan de andere kant staat iemand die het inpakt in tasjes. Je krijgt dus je boodschappen ingepakt aangegeven. Dat is iets typisch Surinaams was in Nederland wel ook zo zou mogen zijn! ’s Avonds Kaya had lekker gekookt.

’s Avonds hebben we gezellig wat drankjes gedaan, muziek geluisterd, en weer lekker gaan stappen. We zijn bij zsa zsa zsu geweest. Net als van donderdagavond kan ik zeggen dat we het erg leuk gehad hebben, en genoeg hebben gelachen! Overal bij het uitgaan zijn altijd Surinamers die echt goed kunnen dansen, en aan het eind van de avond ontstaan er altijd tussen jongens dancebattles. Soms zijn er ook dance-crews die ineens beginnen te dansen. Dit is erg leuk om te zien!

Nu is het alweer zondag. Nog steeds is het erg rustig hier, maar de rest komt straks ook weer thuis. We gaan zo nog even lekker genieten van de zon, en vanavond eten bestellen omdat we allemaal geen zin hebben om boodschappen te doen of te koken, haha. Vanavond ga ik op tijd naar bed, want ik heb een drukke week voor de boeg. Maandag, donderdag, vrijdag en zaterdag moet ik helpen bij het Kinderboekenfestival, zowel overdag als ‘s avonds. En de overige twee dagen, dinsdag en woensdag, moet ik gewoon stage lopen bij de Kennedyschool. Dus uitgerust beginnen aan de week is een goed idee!

Liefs uit Suriname xx

  • 22 Maart 2015 - 20:04

    Lia:

    Lieve Sam

    We zijn blij dat het allemaal weer goed met je gaat vooral met de communicatie ( telefoon Laptop )

    We vonden het weer een gezellig verslag en je leert daar heel veel, voor het werk wat je graag wil doen!
    Succes in je volgende drukke week!

    Liefs Opa Oma XXXXXXXXX

  • 22 Maart 2015 - 20:59

    Jitte:

    Fijn dat alles weer goed gaat meissie! Enjoyyyyyy <3

  • 22 Maart 2015 - 21:31

    Anne:

    Samantha je hebt een top tijd daar
    Geniet ervan want de tijd gaat heel snel.
    Je schrijft leuke stukjes.... Moet je blijven doen

  • 22 Maart 2015 - 22:22

    Astrid:

    Goed bezig weer Sam!!
    Sterkte de komende drukke week!
    Love you assiepassie

  • 23 Maart 2015 - 14:26

    Lydia:

    jaaaa weer een verhaaltje! Fijn dat het nu een wat positiever verhaaltje is en natuurlijk ook super fijn dat je weer te bereiken bent!
    Haha dat van dat wc papier is echt te gênant!!! Wat als je indd ongesteld bent of last hebt van je darmen... Misschien zelf wc papier in je zak proppen en mee smokkelen naar binnen voortaan?! Haha

    Het klinkt iig allemaal weer super! Ben zo jaloerssss haha al dat gefeest en gechill in de zon, klinkt echt als een perfect leventje!

    Succes deze week met het helpen bij het kinderboeken festival. Klinkt als een drukke, maar ook leuke en leerzame week die je tegemoet gaat!

    Ooooh en blijf vooral schrijven want je schrijft super leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Samantha

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 5284

Voorgaande reizen:

25 Februari 2015 - 01 Mei 2015

Paramaribo

Landen bezocht: